Nem csak a villanyoszlop-reklámok jogát, hanem az egész ESMA Zrt.-t értékesítette a spanyol-magyar cég, méghozzá a menedzsment számára, akiknek viszont pénzügyi befektetőre volt szükségük az üzlethez. Utóbbi végül a legkedvezőbb ajánlatot adó Garancsi István lett, aki megvásárolta az ESMA részvények 100 százalékát – írja a Népszava a céget eddig irányító Bleuer István közleményére hivatkozva. A tájékoztatás szerint Garancsi célja, hogy az ESMA koordinálja az érdekkörébe tartozó cégek reklámtevékenységét, de „természetesen bízik a további terjeszkedésben is”.
Érdekesség, hogy a villanyoszlopokra kifüggesztett reklámokat – amelyből több, mint tízezer volt az ESMA-nak – három éve törvény tiltja, ami komoly érvágás az EMSA-nak, ennek ellenére évek óta érdeklődött iránta egy kormányközeli kör – írja a lap. A Népszava úgy tudja egyébként, hogy a tiltás hamarosan megváltozhat, mivel a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál már készül a törvénymódosítás, amely újra megengedné a lámpaoszlopokra szerelt plakátokat.